Főzési tippek - - Cukormentes.hu 


Főzési tippek

Sajnos a reformétrendre való áttérés ma még nem megy zökkenők nélkül. A legnagyobb gondot azonban nem a hús, nem is a zsír, hanem a répa- és nádcukor kiváltása okozta. A töltelékek esetén ez a viszonylag könnyen megoldható volt mézzel vagy szőlőcukorral, a tészták azonban a monoszacharidtól, vagyis a gyümölcs- és szőlőcukortól, illetve ezek elegyétől, a méztől összeesnek, rágóssá, keménnyé válnak.



Külföldön úgy mérsékelik a diszacharid vagy ismertebb nevén a szacharóz egészségkárosító hatását, hogy a finomított fehér cukor helyett barna cukrot használnak. Ez a finomítatlan változat ugyanis tízszer annyi ásványi anyagot tartalmaz, mint a fehér végtermék, így kevésbé ártalmas a szervezetre. Az ára sem magasabb a porcukorénál, a gond csak az vele, hogy enyhén karamella ízűvé teszi az ételt. Így aki nem kedveli ezt a sajátos mellékízt, használjon helyette azonos mennyiségű porcukrot. A reform táplálkozásra áttérni kívánó, kísérletező kedvű háziasszonyok számára érdemes még megemlíteni, hogy a répa-, a nád- és a barnacukor, valamint a méz közel azonos édességű.

Barna cukor
  Barna cukor

A szőlőcukor (glukóz) édesítő hatása azonban ezeknek csak 70%-a, míg a rendkívül drága, de vegytiszta gyümölcscukor (fruktóz) 30%-kal édesebb az általánosan használt cukroknál. Különlegessége még a gyümölcscukornak, hogy nem okoz elhízást. A felesleges gyümölcscukor ugyanis nem alakul át zsírrá, hanem a májban glikogén formájában elraktározódik.

Manapság nagyon divat egészségesnek lenni, sokszor úgy gondoljuk, mi sokat teszünk egészségünkért, ha mégsem vagyunk azok, a hiba biztos a génekben van, mások pedig természetesnek veszik az egészséget, magától értedődőnek. Tervezünk, elhatározunk, hogy megpróbálunk egészségesen élni, egészségesebben főzni, azonban a berögzült főzési technikáktól nagyon nehéz megszabadulni. Reformkonyhai tudásunk azzal befejeződik sajnos, hogy kevesebb zsiradékot használunk, a sertészsírt napraforgóolajjal helyettesítjük, a süteményekbe gyümölcsöt pakolunk. Vajon megpróbálunk minden nap tudatosan étkezni? Vagy a szupermarketek hívogató címkéinek és az adalékanyagoktól hemzsegő szuper ízkavalkádnak nem tudunk ellenállni?

Természetesnek vesszük az ízfokozókat, génmanipulált élelmiszereket. Ezt legtöbbször egészségünk bánja. Ha nem is hirtelen, de lassan-lassan egyre csak egyre mérgezzük magunkat. A mai étrendeknek az 50%-a mesterségesen feldolgozott étel, melyek nagymértékben tartalmaznak az emberi szervezet számára feldolgozhatatlan vegyületeket, amik nem ürülnek ki, hanem méregként rakódnak le a szervezetben.



Hirdetés




Torta sütés, tészta vagy hamburger készítés ezekben az ingyen főzős játékok kislányoknak. Tanuld meg hogyan kell készíteni a spagettit vagy a sushit. Goffyval, Jerryvel vagy akár Barbieval is főzőcskézhetsz.


eXTReMe Tracker